Crysis 3 (Xbox 360)

Bu muydu? İnsanların uğruna bilgisayar yenilediği oyun bu muydu? O oyunun bu oyun olup olmadığını bilmiyoruz açıkçası, zira bizim oynadığımız sürüm Xbox 360 sürümüydü. Öncelikle bunu bir belirtelim ki, bu puanın sadece konsol sürümüne verilen puan olduğunu hatırlatalım. Crysis 3'ün gerçek gücünü görmek için PC versiyonunu ayrıca inceleyeceğiz. Çünkü Crysis 3'ü konsol versiyonuna göre değerlendirmek büyük bir haksızlık olur.İsterseniz Cevat Yerli'nin yerlere göklere sığdıramadığı 'yeni nesil motor' CryEngine 3'ten başlayalım Crysis 3'e bakmaya. Haberler kötü, zira CryEngine 3'ün günümüz nesil konsollarında hiçbir yenilikçi hissiyatı yok. Evet grafik kalitesi olarak şu an konsollarda gördüğümüz en iyi grafiği sunuyor ama oyun motoru demek sadece grafik ile sınırlı değildir takdir edersiniz ki. CryEngine 3'ü PC'de gördükten sonra açıkçası konsolda görünce büyük bir hayal kırıklığına uğradık. Motor aslında her şeyi yapabilirken, bir sürü teknik kısımdan kırpılmış gibi bir hissiyat var oyun boyunca. Tamam, animasyonlar özellikle yüz animasyonları çok başarılı, dinamik ışıklandırma hakkını veriyor, hava koşulları klasik Crytek kalitesinden ödün vermiyor ama ölen askerlerin öldükten sonra bomboş bir poligon kümesine dönüşmesi de olmasın artık. Yıl 2013, Playstation 4'ü konuşuyoruz yani. Aynı durum taa Duke Nukem oynadığımız zamanlardan beri oyunlarda süregelen ve artık yavaş yavaş tarihin tozlu raflarına gömülmeye yüz tutmuş 'kaybolan mermi izi' olayında da karşımıza çıkıyor. Kısacası CryEngine 3 günümüz konsolları için bırakın iddia edildiği gibi devrimsel olmayı, isyan bayrağını çekemiyor bile.Bir devrim olacaksa bu belli platformlara değil, tüm platformlara olmalıdır. PS3 ve Xbox 360 üvey evlat mı yani? İnsanların güçlü PC'leri yoksa devrime katılamayacaklar mı? Ya da konsol oyuncuları devrimi yaşamak için illa bir sene bekleyecekler mi? Açıkçası bu konuda Crytek'e yüklenmeyi doğru bulmuyorum, zira günümüz konsollarının kapasitesi belli. Ama Crytek'in ve EA'in oyunun PR'ını yaparken bu durumu açıklaması gerektiğini düşünüyorum. Fakat oyun piyasada olduğuna göre çok geç artık bunun için.Yine de Dead Space serisi yıllardır yerde kalan cesetlerin baki kalmasını hatta etkileşimli kalmasını çok güzel sağlıyorken ve piyasada bunu yapan onlarca başarılı oyun varken bu kadar 'devrimsel' olduğu iddia edilen bir oyunun bunu yapamıyor olması üzücü bir şekilde eksi puan hanesine yazılıyor. Yazıya oyunun en negatif yönünü anlatarak başladığım için kusura bakmayın, oyunda gayet güzel özellikler var ama genel olarak Crysis 3'e baktığımızda önceki Crysis oyunlarında yer alan tüm problemler devam ediyor. Atmosfer inanılmaz derecede suni, kendinizi oyunun içine çekemiyorsunuz. Artistik yönden oyunun sunumu beklentilerimizin üstüne çıkmış olsa da bu artistik sunum tamamiyle Hollywood-vari bir tablo oluşturuyor. Yüksek bütçeli, bol aksiyonlu bir Hollywood filmi gibi. Klişe sahneler, bayat diyaloglar, ergenleri hedef alan edebi basitlik ve atmosferdeki plastik hissiyatının getirdiği ruhsuzluk. Açıkçası Crysis 3'ün verdiği hissiyat 'elimizde çok iyi bir teknoloji var, o zaman bu teknolojiyi kullandığımız bir oyun yapalım ve satalım'. Oyun sektörünün günümüzdeki durumuna bakacak olursak bu çok da hatalı bir yaklaşım değil ama oyuncular tüketicilerdir ve oyuncular oyunlara bağlanmak isterler. Quantic Dream de çok iyi teknolojiler üretiyor ama Crytek'in aksine 'oyun için teknoloji' üretiyorlar, 'teknoloji için oyun' değil. Crytek'in oyun sektörü için önemini asla göz ardı edemeyiz, lokomotif teknolojiler ve platformlar üretiyorlar ve bunun için takdir etmek gerek. Ancak interaktif sinema konusunda aynı lokomotifliği göremiyoruz Crysis serisinde, yıllardır markanın sorunu bu. Çok ama çok güzel bir kızın yatakta panda gibi yatması gibi bir şey bu. 

Crysis 3 (Xbox 360)
Etiketler:
Crysis 3 (Xbox 360)

Benzer İçerikler